הרפתקה ממוחשבת הינה תכנית אשר משתמשת במשחקי הרפתקאות כדי לפתח חשיבה יצירתית, דמיון, עבודת צוות והבנה של מעשים ותוצאותיהם. מטרת התכנית היא להפוך תהליכי למידה למהנים על ידי שימוש במשחקי הרפתקאות מעולם הקווסטים (quests) ועם שימוש במשחקים פופולריים ומצליחים כגון Machinarium, Monkey Island, King Quest ועוד. התכנית מכילה תכנים וסיפורים רבים כגון: מלך אשר מנסה להציל את משפחתו, רובוט אשר עוזר לעיר הרובוטים, ומחפש אוצרות שמנסה להסיר קללה מטבעת האירוסין שלו. בתוך עולמות התוכן האלו למשתתפים יש חופש להציע הצעות כיד הדמיון אשר יעזרו לפתרון הסיפור. השיעור מאפשר לכל ילד להביע את הייחודיות שלו בפתרון הבעיות המוצגות, והשיעור מעודד את הילדים להביע את עצמם באופן יצירתי. הקורס מעודד ומלמד את המשתתפים לשתף פעולה על ידי כך שהוא מאפשר לכל משתתף להביע את עצמו בדרך הייחודית שלו שעוזרת לפתרון הבעיות. לדוגמה: בהרפתקה צצות מגוון גדול של בעיות, חלקן דורשות כישורי שפה, חלקן דורשות ידע בחשבון אחרות דורשות זריזות. רק על ידי שיתוף פעולה יכולים המשתתפים להשלים הרפתקה ולפתור בה את כל הבעיות.
מטרת התוכנית:
ללמד כלים אישיים וחברתיים אשר מסיעים להכין את הילדים לעולם המודרני, תוך שימוש בעולמות תוכן רלוונטיים לעולם הילדים ובמשחקים כיפים.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים