משחק תפקידים ככלי הוראה עיקרי המפעיל את הלומדים במשחק דמיון בו כל ילד מגלם דמות דמיונית שהוא ממציא ודרכה הוא חווה עולם מומצא הפועל על פי עקרונות עולמנו ובו לפעולות הדמות יש תמיד השלכות. הלומדים והמדריך יספרו יחד סיפור פנטסטי בו הילדים מגלמים את הדמויות הראשיות. בסיפור זה אותגרו דמויות אלה באתגרים שונים מולם יתמודדו הלומדים המגלמים את הדמויות. המדריך יתווך את דרך הפתרון ויספק משוב ללומדים על תוצאות ניסיונותיהם.
המערך כולו מועבר במשחק. הלומדים אינם מחויבים להיות מודעים לתהליכי הלמידה המתרחשים במפגש. המדריך יפעל להגשמת המטרות הדידקטיות של המערך תוך כדי המשחק.
מטרת התוכנית:
הלומד יגלם את דמותו. הלומד יקבל החלטות כחלק מקבוצת שווים. הלומד יחליט על חלוקת משאבי דמותו והקצאתם. הלומד ימליל ויספר במשוב את חוויותיו במהלך המפגש. הלומד ינסה לפתור בעיה שכבר התמודד עימה בעבר בדרך חדשה ותוך שימוש בכישורים שהכיר במפגש. הלומד יחווה הנאה. הלומד יפעל בקבוצת שווים בה לקולו ולדעתו יש משקל שווה לזה של כל אחד מהמשתתפים האחרים. הלומד יקבל החלטות ויבחן את השלכותיהן על עולם המשחק.
הלומד יעבוד בשיתוף פעולה עם קבוצת השווים. הלומד ישתמש בכלי החשיבה העומדים לרשותו לפתרון בעיות משחקיות. הלומד יכיר ויתרגל שימוש בכלי חשיבה חדשים אותם לא הכיר. הלומד יתגבר על וריאציות של מכשול מסוים בכלים שונים.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים