תלמידים עם אוטיזם זקוקים למרחב חינוכי מכיל ולמענה מותאם. לעיתים אנו נראה כי לחלק מהתלמידים התנהגויות שיאתגרו את הצוות החינוכי, את המרחב החינוכי ואת שאר חבריהם לכיתה. לכל מסגרת חינוכית יכולות שונות בהתמודדות עם אותן התנהגויות, אך בהעדר כלים ומשאבים ייעודיים, הילדים לא יקבלו את המענה הנכון וההתנהגות המאתגרת עלולה להמשיך ואף להחריף. מתן כלים פרקטיים ומשאבים ייעודים לבתי ספר אשר משלבים ילדים על הרצף האוטיסטי ירחיבו את יכולת ההתמודדות של הצוותים החינוכיים עם התנהגות מאתגרת. התכנית להתמודדות עם התנהגויות מאתגרת נבנית בכל מסגרת חינוכית בדיאלוג עם צוות בית הספר, המתי"אות וכלל אנשי המקצוע הרלוונטיים.
מטרת התוכנית:
הקניית ידע בתחום ההתמודדות עם התנהגויות מאתגרות לצוותים החינוכיים, מיצוב בית הספר כמסגרת חינוכית שיש ביכולתה לתת מענה לתלמידים עם אוטיזם, הקניית כלים ומשאבים ממוקדים לצוותים בכיתות, הפחתת תחושת העמימות והשחיקה והגברת תחושת המסוגלות והביטחון בקרב אנשי המקצוע.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים