בבואנו לשלב תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך כלליות נראה כי כלל הגורמים המעורבים בתהליך יוצאים מורווחים. התלמיד המשלב ירוויח כלים של אמפטיה, סובלנות, הכרת השונה ויכולות אישיות נוספות, התלמיד המשולב ירוויח מיומנויות חשובות לחייו הבוגרים, ביניהן: פיתוח מיומנויות חברתיות, סבלנות, מיומנויות תקשורת. השאיפה היא להגיע למצב בו נעשות התאמות בכדי שכלל התלמידים יוכלו ללמוד, לשחק ולחיות יחד. הצלחת השילוב דורשת תהליך מקיף ואיכותי. "מפגשים על הרצף" הינה תכנית הנותנת מענה רחב ומעמיק הפונה לכלל הגורמים הלוקחים חלק בקידום השילוב וההכלה במרחב הבית ספרי- תלמידים, מורים והורים. כל קבוצה מקבלת כלים פרקטיים לצד רקע תאורטי אשר יעזרו להם לשלב ולהכיל ילדים על הרצף האוטיסטי.
מטרת התוכנית:
התלמידים יעברו מפגש חינוכי- חוויתי בהתאם לגילם. מטרתם המרכזית של המפגשים היא להוביל את התלמידים מסע מחשבתי בכל הנוגע לשילוב והכלה. לכן, חלק ניכר מן הפעילות שלנו מוקדש למחשבה על עולם בו כולנו זהים ועל חשיבותו של המגוון. השיח הנוצר בכיתה יהווה בסיס לקידום חברה סובלנית ומכילה. חדרי המורים שיצטרפו לתכנית יקבלו הכשרה ממוקדת בת שלושה מפגשים בנושאים: הכרות עם מאפייני האוטיזם, מיומנויות התערבות ומעגלי החיים של הילד. התוכנית תותאם לצרכי בית הספר.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים