תכנית מקנה לתלמידים כלים לפיתוח כישורים חברתיים-רגשיים ולטיפוח קשיבות (mindfulness) וחמלה בכדי ליצור קהילה בית ספרית אכפתית ותומכת. ממצאים מחקריים מעידים כי תרגול של קשיבות וחמלה המשולבים עם טיפוח מיומנויות חברתיות-רגשיות מסייעים ביצירת אווירה בית ספרית מכילה ומקבלת, המשפרת את יכולת הלמידה והקשב של התלמידים, מפחיתה בצורה משמעותית את רמת הלחץ ובעיות המשמעת, מגדילה את תחושת הרווחה שלהם בבית הספר ומשפרת את היחסים בינם ובין צוות ההוראה כמו גם בינם ובין חבריהם. התכנית הינה היתוך של שני עולמות תוכן, האחד תרגול קשיבות והשני הנחיה קבוצתית. כל מפגש מתחיל בתרגול קשיבות ע"י מדיטציה ודמיון מודרך וממשיך לשיח קבוצתי ומשחקים המייצרים אינטראקציה חברתית ו/או התבוננות פנימית. לשעורי שפת קשב אלמנטים טיפוליים ויש לאפשר לכל ילד/ה ביטוי, על כן השיעורים מתקיימים בחצאי כיתות ובליווי מורה מחנכת. התכנית מציעה לבתי ספר הכשרה וליווי למורות כדי שבסופו של דבר לאחר תקופה של שנה הן אלו שיעבירו את הפרקטיקות לילדים בבית הספר, יתחילו כל בוקר בתרגול מדיטציה ונשימות של כרבע שעה ופעם בשבוע יקיימו מעגלי שיח עם חצי כיתה.
מטרת התוכנית:
הקניית מיומנויות מיינדפולנס וכלים לניהול רגשי בריא.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים