התכנית מאפשרת לכל ילד וילד להביא עצמו לידי ביטוי (מילולי ולא מילולי), לפתח כישורים במוטוריקה עדינה, ולהעשיר את עולם התוכן והדמיון. הלימוד מותאם גם לילדים היפראקטיביים, כיוון שבמסגרתו לומדים הילדים יכולת ויסות עצמי ,תקשורת מיטיבה והתנהגות נאותה, באמצעות סיפורים ומצבים שונים. תכנית המפתחת ומשפרת מיומנויות מוטוריות שיעזרו לילדים בכתיבה, חשיבה וכישורי חיים באמצעות פיסול ולמידה חווייתית, תוך התאמה לצרכיו של התלמיד. בבסיס הרעיוני הייחודי של תכנית זו נמצאים כלים רבי עוצמה התורמים לשיפור המיומנויות החברתיות, להעמקת המודעות העצמית ולהתמודדות טובה יותר עם עולם הרגש ועם סיטואציות חברתיות. חווית היצירה העומדת במרכזן של שתיים מהתכניות, היא מהנה, סוחפת, מרתקת ומעוררת מוטיבציה חזקה ומהווה בסיס להעצמה אישית.
מטרת התוכנית:
במסגרת התכנית, נדרש התלמיד ללמידה עצמית פעילה. ההתנסות דורשת מהתלמיד חקירה, מעוררת בו עניין ומאפשרת לו העמקה בנושא הנלמד לצד ביטוי אישי. העבודה בחומרי יצירה עוקפת את הערוץ המילולי, ואת ההגנות הפסיכולוגיות (למשל: הימנעות כתוצאה מתסכול), ומאפשרת למגוון הילדים לחוות הצלחה והנאה, תוך שיפור וביסוס תחושת המסוגלות. כך, למשל, התלמידים נדרשים להקשיב לסיפור, ובעקבותיו הם נדרשים לגלות את המסר המרכזי (מוסר השכל) וליצור את גיבור הסיפור בפלסטלינה. בדרך זו, נרכשת הפנמה טובה יותר, גלויה וסמויה, של המסר. שיפור וחיזוק מיומנויות מוטוריות ורכישת כישורי חיים באמצעות ניתוח סיפור והטמעה של מוסר ההשכל.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים