תכנית מערכתית (העובדת עם הילדים, ההורים וצוותי החינוך) לפיתוח חוסן ומיומנויות התמודדות באמצעות תאטרון בובות וסיפורים. התכנית נותנת כלים יישומיים ופשוטים ומתייחסת לממדים המרכזיים עליהם מבוסס אקלים גני וכיתתי מיטבי. עבודה זו נעשית באמצעות בובות תאטרון שהינם כלי השלכתי רב עוצמה, באמצעותו ניתן לפתח מיומנויות רבות. התכנית משלבת את מודל BASIC-PH של פרופ' מולי להד עם מודל "בובותרפיה" של גב' סמדר קופר-קיסרי. התכנית בדגש מניעתי ומבוססת על ההנחה כי פיתוח מגוון רחב ומגוון של משאבי התמודדות עם קשיים יכול לעזור בצמצום ומניעה של משברים משמעותיים בהווה ובעתיד ובצמצום הצורך בפתרונות תוקפניים. באמצעות התכנית הילדים מרחיבים את המודעות העצמית, מפתחים דימוי עצמי חיובי, גוברת היכולת האמפאטית כלפי עצמם וכלפי חבריהם. הילדים מרחיבים את היכולת לפתור בעיות, להביע רגשות, לגלות גמישות מחשבתית, דמיון ויצירתיות. ההורים מקבלים כלים לסייע לילדם בעת קושי גם בבית. הצוות החינוכי רוכש כלים בהתמודדות עם קשיים של הילדים כפרטים וכקבוצה ולומד כיצד להיעזר בבובות תאטרון ככלי לפיתוח מיומנויות שונות תוך כדי העבודה בגן/בכיתה.
מטרת התוכנית:
פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות לגיל הרך באמצעות בובות תיאטרון וסיפורים (לגילאי טט"ח עד כיתה ג')
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים