התכנית פועלת בבתי הספר עם מבחר התערבויות ייחודיות המותאמות לכל מסגרת ע"פ הצרכים העולים בה, בכדי לעזור לתלמידים להתמודד עם מצבי החיים ברמות הרגשית - התנהגותית והחברתית, ולהרחיב את ארגז הכלים של מורי בית הספר להתמודדות עם מצבי לחץ וחוסר שקט בכיתות. התכניות: יוגה כתרבות בית ספרית - הקניית תרגול היוגה לילדים שיוכלו להשתמש בה כשחשים צורך, והן למורים ככלי כיתתי להרגעה ויצירת אקלים מיטבי. בישול- קבוצות הורים-ילדים לבישול ואכילה משותפת בח"מ. עיצוב התנהגות - קב' תלמידים (ט'-יב') לפיתוח חוסן אישי ומניעת התנהגויות סיכוניות. הרצאות לנוער, הורים ואנשי צוות. התערבות עם ילדים תת משיגים - איתור ילדים עם לקויות למידה, חרדות ממבחנים, כישלונות וכו' בעלי מוטיבציה להצלחה ויצירת פעילויות משותפות במטרה לצבור חוויות של הצלחה ותובנות. רכיבת אופניים- פיתוח מיומנויות וטכניקת רכיבה תוך העלאת הביטחון העצמי, תחושת מסוגלות ופיתוח מודעות חברתית. תרפיה באמצעות בע"ח - קבוצות טיפוליות באמצעות בע"ח ואילוף כלבים לשיפור מיומנויות רגשיות, ויסות רגשי והעצמה. טבע תרפיה - יציאה לטבע ויצירת מרחב מוגן, בניה בעזרת משאבי טבע.
מטרת התוכנית:
למידה טובה יותר, ריכוז והקשבה. טיפוח גישה חברית, כבוד ואי-אלימות לזולת. שיפור היכולת להתמודד עם מצבי לחץ, ופיתוח חוסן פנימי. פיתוח יציבה טובה, גמישות, כוח, הן בגוף הפיזי והן רגשית-מנטלית. חיזוק היכולת להרפות ולהירגע. פיתוח "ארגז הכלים" של צוותי המורים, להתמודדות עם אווירה סוערת ואקלים מעכב למידה, התפתחות וצמיחה.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים