התמודדות מורים עם ADHD ובעיות התנהגות

סיגלית הדסי

מספר תוכנית בגפ"ן: 3303



תמצית התוכנית:

מורים רבים בתוך מסגרת בית הספר נאלצים להתמודד ביום יום עם ילדי ADHD שלא בכוונה מוציאים את הכיתה משלווה ואיזון. המורים מוצאים את עצמם חסרי אונים ולעתים ללא כלים מתאימים לטפל במצבים אלו. ישנם מקרים בהם המפגש של המורים עם ההורים מלווה בחוסר שיתוף פעולה שמתבטא בקושי בתקשורת. ודורש אף הוא רכישת כלים מתאימים. במסגרת התכנית המורים ירכשו כלים פרקטיים ואסטרטגיות להתמודדות עם מצבים מאתגרים בצורה מיטבית. התכנים בהן תעסוק התכנית: מהי הפרעת קשב וריכוז בהיבט הפיזיולוגי, התפתחותי רגשי וחברתי. כיצד ילדים עם ADHD מרגישים וחווים את העולם. שינוי בתפיסת הילדים. תקשורת נכונה וחיובית עם הילדים. גבולות נכונים לילדים. תכנית התנהגות (כלכלת אסימונים), שימוש בפרסים ולא בעונשים. קשר מיטבי ושיתוף פעולה בין מורה הורה והילד. אמונה בילדים וביכולות. גילוי והעצמת חזקות הילד. מוטיבציה פנימית לילדים, (מילוי מצברי מוטיבציה). המורים יביאו למפגשים תיאורי מקרה שמתרחשים בפועל ויקבלו מענה מקצועי התכנית מועברת בצורה דינמית וחווייתית. תכנית ממוקדת ואפקטיבית.


מטרת התוכנית:
תכנית שתיתן מענה יסודי ושורשי להתמודדויות ומצבים בלתי צפויים של חוסר אונים מול הילדים, משברים ויחסים עכורים שהם כמעט מצבים יומיומיים. המטרה לשפר את איכות החיים, ליצור רוגע במסגרת הכיתה ובית הספר וכן צמצום הסימפטומים הנלווים אצל הילדים. המורים ירכשו ארגז כלים שימושי להתמודדויות עם מצבים שונים.


מידע נוסף על התוכנית:

מסלול התוכנית: אינה במכרז המאגר
קהל יעד: צוותי חינוך
שיוך למסגרת משרד החינוך: הכלה והשתלבות
תחום מסגרת: אחר
מקור תוכנית (יוצר התוכנית): חיצוני - מגזר עסקי

קישורים חיצוניים:

הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים

תוכניות גפ"ן
תמיכה טכנית

תמיכה תוכניות גפ"ן
הי,
לא מצאת תוכנית כבקשתך?
ניתן להשאיר הודעה ונשמח לעזור
עופר
×
לא מצאת תוכנית? צור קשר ונשמח לעזור