בתוכנית משולבים כלים מעולם האימון האישי ואילוף הכלבים ממקום חוויתי המאפשר התנסות עם הכלב להטמעת הכלים מתוך הנאה וסיפוק. התוכנית מקנה ערכים ויכולות של התפתחות אישית, אהבת האדם, נתינה והכרת הטוב מתוך עולם הכלבים והשלכה לעולם האנושי עם חוויות הצלחה ועליה בביטחון העצמי אשר מובילים את התלמידים להישגים ולתוצאות טובות במהלך שנות לימודיהם ובחייהם כבוגרים. ניתן להפעיל את התוכנית בשני אופנים בהדגשים השונים:בקבוצה עד 8 ילדים- בהנחיית מטפל בעזרת כלבים וכלב טיפולי, הילדים מתרגלים הצבת מטרות ויעדים, לומדים להכיר את יכולותיהם, להאמין בעצמם להודות על מה ששלהם, דרך עולם אילוף הכלבים. בפרטני: ילד, מטפל וכלב. התלמיד מקריא ספר/ים בהתאם לרמת הקריאה שלו לכלב (למידה בהרחקה), מתרגל באמצעים משחקיים ומלווה על ידי המטפל הנותן מענה רגשי בשימוש בטכניקות מרגיעות המפחיתות התנגדות לקריאה. במהלך השעה נערכים 2 מפגשים בני 20 דקות. המטפל מנווט את המפגש בעדינות מהצד כאשר הקשר העיקרי הוא הקשר שבין הכלב והילד. העבודה עם בעל החיים גורמת לעליה במוטיבציה כשהילדים רואים עצמם כמורים או מאלפים גיבורים עבור הכלבים.
מטרת התוכנית:
הקנייה ותרגול של כישורי חיים בשילוב קואצ'ינג כדי להקל על הילד ביישום ובמיצוי יכולותיו. כשהתוכנית מועברת באופן קבוצתי היא מתמקדת בתרגול הצבת יעדים ועמידה בהם תוך הקבלה לעולם הכלבים ולאילוף. כאשר ההעברה פרטנית היא מתמקדת בתרגול קריאה מול הכלב וקידום הילד המתקשה בקריאה על מרכיביה השונים (דיוק, שטף, ריכוז והבנה) בצורה מיטבית בדגש על הפן הרגשי/חברתי.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים