תמ"ר הינה חלופה בהערכה שבמסגרתה ניתן להמיר היבחנות בבחינת בגרות חיצונית בהיקף של 2 יח"ל. תהליך הלמידה הוא רב -שלבי ונבנה תוך דיאלוג בין המורה -המנחה לתלמידים. התכנית ניתנת כיום ליישום בתחומי הדעת הבאים: 1. היסטוריה מ"מ, 2. היסטוריה חמ"ד, 3. אזרחות, 4. ספרות מ"מ, 5. תנ"ך מ"מ 6. מחשבת ישראל וספרות ממ"ד.התכנית כוללת ארבע חלופות להוראה-למידה- הערכה: למידה בדרך החקר שתוצרה הסופי עבודה כתובה (עבודת חקר), למידה מבוססת פרויקטים -PBL, תלקיט, מטלת ביצוע או מיזם.
מטרת התוכנית:
לזמן לתלמידים למידה מעמיקה, רלוונטית, מתוך סקרנות ובחירה בדגש על התנסות בתהליכי חקר. ברמת המורים המטרה היא העצמה של מורים להובלה תהליכי חשיבה וחקר ברמה הבית ספרית.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים