התוכנית מציעה התערבות לקידום קריאה של תלמידים מתקשים מכיתות ב-ו דרך עבודה על התשתיות העומדות בבסיס הקריאה: שפתיות, קוגניטיביות-ניהוליות ורגשיות. בתוכנית שני מסלולים: 1. הוראה מותאמת בקריאה עבור קבוצות תלמידים על ידי מדריכה מטעם התוכנית. 2. הכשרה של המורים בבית הספר בהתערבות לקידום שטף קריאה בקרב תלמידים מכיתתם. ההכשרה כוללת: שעת הדרכה, שיעור הדגמה וצפיה בשיעור המורה בשילוב משוב. התוכנית כוללת עבודה גם על הכתיב המנוקד וגם על הכתיב הלא מנוקד ועל המעבר ביניהם, שתלמידים רבים מתקשים לצלוח אותו. בתוכנית תרגול תוך חיבור לחומרים השוטפים של הכיתה בשילוב מצגות ומשחקים עם דגש משמעותי על חוויית הקריאה וטיפוח הפן הרגשי. התוכנית נחקרה בשילוב המדען הראשי של משרד החינוך במחקר ארצי ונמצאה יעילה בקידום שטף הקריאה, הישגי השפה, התפקודים הניהוליים, המוטיבציה והמסוגלות של התלמידים בקריאה. כמו כן, התוכנית קידמה את ידע המורים ואת המסוגלות שלהם לקדם קריאה בקרב תלמידים מתקשים בכיתותיהם.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים