נית זו מאפשרת לתלמידים מבתי ספר ממגזרים שונים ללמוד על התרבות האחרת באמצעות פעילות יצירתית של קיפולי נייר. הפעילות תכלול הכנת תערוכה והחלפת תערוכות בין בתי הספר במגזרים השונים. לדוגמה, תלמידי בית ספר יהודי יצרו עבור בתי ספר נוצרים ומוסלמים תערוכה הכוללת קישוטים מקופלים לרמאדן, לקריסמס ולפסחא וילמדו להכיר את החגים של התרבות האחרת (סוג המוטיבים בתערוכה יקבעו לפי בתי הספר והמועדים).
תלמידי בתי הספר הנוצרים והמוסלמים יצרו תערוכה הכוללת קישוטי חגים יהודיים: לסוכות, חנוכה ופסח וילמדו להכיר את החגים והמנהגים של התרבות האחרת(סוג המוטיבים בתערוכה יקבעו לפי בתי הספר והמועדים).
סביב בניית התערוכה התלמידים ילמדו על התרבות האחרת ועל הדומה והשונה בחגים השונים.
בכל בית ספר תתקיים תערוכה שבית הספר קיבל מבית הספר האחר, שבה מוצגים מוטיבים של החג של תלמידי בית הספר ויקראו על המחווה שעשו תלמידים מבית הספר ששלח את התערוכה.
השיתוף יסייע לכל מגזר להחשף ולהכיר תרבות שונה, באופן מאחד ומכבד. לנו יש ניסיון של 30 שנה בפעילויות משותפות. השימוש באומנות שמגיעה מתרבות יפן מהווה גשר בין התרבויות שכן היא ניטרלית.
מטרת התוכנית:
מטרת הפעילות והתערוכה ההדדית, היא לקדם חינוך לשותפות באמצעות חיזוק הזהות האישית ומתן הזדמנות להיכרות עם התרבויות השונות.
יצירת הזדמנות למצוא את המחבר בין המגזרים והתרבויות.
יצירת פעילויות המשנות סטראוטיפים הנובעים מחוסר היכרות תוך שימוש בכלים פעילים, יצרתים ומעשיים.
חיבור מעגלים נוספים לפעילות ההכרות כגון הורי התלמידים.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים