משימת תכנות דורשת הפעלת דמיון, התנסות בעבודת צוות, דיוק והתמדה, חקר ושיפור מתמיד. תכנות ב ScratchJR מאפשר לילדים ללמוד את דרך החשיבה של מתכנת ללא הצורך בהתמודדות עם כתיבת פקודות. הפקודות הן תמונות אותן גוררים ומחברים כמו לגו ונשארים עם החופש ללמוד, להבין, ליצור וליהנות. ScratchJR פותחה על ידי אוניברסיטת MIT והיא נמצאת בשימוש פעיל של מיליוני תלמידים בעולם. התוכנה מיועדת לילדים בגילאי 5-8. בגילאים אלו הלמידה הינה חווייתית והתנסותית. הפרויקט התכנותי מסתיים בשיעור אחד, ברמות תוצר שונות לפי רמת התלמידים. את הפרוייקט משתפים עם חברים. שיטת הלימוד הינה שאלת שאלות ומציאת התשובות תוך התנסות. המדריך מאפשר התפתחות זו. המדריכים בעלי השכלה במדעי המחשב ובעלי ניסיון בהדרכת ילדים.
מטרת התוכנית:
תכנות לילדים קטנים הוא כמו "כח על" ההבנה כי אני הילד יכול לשלוט ולפקד על צבא דמויות בטאבלט הינה כח וגם מיומנות חשובה לעתיד.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים