מורים רבים בתוך מסגרת בית הספר נאלצים להתמודד ביום יום עם ילדי ADHD שלא בכוונה מוציאים את הכיתה משלווה ואיזון. המורים מוצאים את עצמם חסרי אונים ולעתים ללא כלים מתאימים לטפל במצבים אלו. ישנם מקרים בהם המפגש של המורים עם ההורים מלווה בחוסר שיתוף פעולה שמתבטא בקושי בתקשורת. ודורש אף הוא רכישת כלים מתאימים. במסגרת התכנית המורים ירכשו כלים פרקטיים ואסטרטגיות להתמודדות עם מצבים מאתגרים בצורה מיטבית. התכנים בהן תעסוק התכנית: מהי הפרעת קשב וריכוז בהיבט הפיזיולוגי, התפתחותי רגשי וחברתי. כיצד ילדים עם ADHD מרגישים וחווים את העולם. שינוי בתפיסת הילדים. תקשורת נכונה וחיובית עם הילדים. גבולות נכונים לילדים. תכנית התנהגות (כלכלת אסימונים), שימוש בפרסים ולא בעונשים. קשר מיטבי ושיתוף פעולה בין מורה הורה והילד. אמונה בילדים וביכולות. גילוי והעצמת חזקות הילד. מוטיבציה פנימית לילדים, (מילוי מצברי מוטיבציה). המורים יביאו למפגשים תיאורי מקרה שמתרחשים בפועל ויקבלו מענה מקצועי התכנית מועברת בצורה דינמית וחווייתית. תכנית ממוקדת ואפקטיבית.
מטרת התוכנית:
תכנית שתיתן מענה יסודי ושורשי להתמודדויות ומצבים בלתי צפויים של חוסר אונים מול הילדים, משברים ויחסים עכורים שהם כמעט מצבים יומיומיים. המטרה לשפר את איכות החיים, ליצור רוגע במסגרת הכיתה ובית הספר וכן צמצום הסימפטומים הנלווים אצל הילדים. המורים ירכשו ארגז כלים שימושי להתמודדויות עם מצבים שונים.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים