טיפול בצמחים מקנה רוגע, נינוחות, שלווה ותחושת יצירה. הפעילות הגננות היא פעולה פשוטה אך מעשירה ומסקרנת, היא נערכת בסביבה בעלת מרחב פתוח, טבעי ואסתטי המשפיעים על הגוף והרוח גם יחד. התכנית כוללת: הקניית ידע תאורטי ומעשי. גידול ירקות, צמחי תבלין, פרחי עונה, הטמנת פקעות, ריבוי צמחים על ידי זריעה, הנבטה, הכנת ייחורים ומעקב אחרי מעגל חיי הצמח. סדנאות בטון להכנת עציצים, אדניות ועוד. הכנת ערוגות והכרת כלי העבודה השונים לסיקול, עישוב, דישון ושתילה. חיבור " לכאן ועכשיו" על ידי התחברות לעונות השנה, לאדמה ולטבע. התכנית מאפשרת לחוות תחושות של אופטימיות, ציפייה ותקווה על ידי הקשר עם האורגניזם: נובט, מלבלב, פורח, נותן פרח ופרי. ( הבנת מושגי זמן, דחיית סיפוקים). הבנת תהליכים בטבע. קיימת אפשרות לבטא אגרסיות בפעולות התורמות לגינה. עישוב, גיזום, חפירה.
מטרת התוכנית:
חשיפת התלמידים לגינון, חקלאות, הכרת הטבע והסביבה (קיימות). פעולות הגננות משלבות את התחום הסנסורי: גירוי חושי, מישוש, טעם, ריח, שמיעה וראייה. התחום הפיזי: העיסוק בצמחים הינו עבודה פיזית המשפרת קשר עין יד ומיומנויות גסות ועדינות, הגדלת החוסן הפיזי. התחום הרגשי: שיפור וחיזוק דימוי עצמי נמוך ועידוד בטחון עצמי. יכולת דחיית סיפוקים, פיתוח רגש אחריות ועוד. התחום הקוגניטיבי: עולם חדש של מושגים ומיומנויות תחום חברתי: שיפור אינטראקציה חברתית. (לקיחת תור, קבלת אחריות, עבודת צוות ועוד)
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים