שפת הקשב (מיינדפולנס) היא דרך שיטתית וחווייתית של למידה מודעת שמביאה ילדים לגיוס ולמימוש משאבים מכל חלקי האישיות שלהם. העקרונות נשענים על עולמות התוכן "קשיבות בחינוך", "למידה רגשית-חברתית" ו"בריאות גוף-נפש שהותאמו במיוחד לתחומי הוראה וחינוך.
העקרונות מותאמים לצורך הבסיסי של כל ילד: (1) לחוות נינוחות ורוגע, (2) להתנסות וללמוד מהתנסויותיו, (3) להרגיש תחושת בריאות, (4) לפתח מיומנויות מול מצבי מצוקה, (5) ליהנות מעולם הדמיון ושפתו, (6) להרגיש בטחון עם חבריו ועם סביבתו.
תהליכי הלימוד מתבססים על התבוננות מודעת בתהליכי העולם הפנימי. כל שיעור יוצר אקלים של בטחון וקשב שהופכים לחלק בלתי נפרד מהאקלים הבית ספרי. ההתנסויות מפתחות מודעות של הילד לעצמו ולעולמו פנימי, יחד עם מודעות וקשב לחבריו בכיתה - תשתית חיונית להתפתחות מיומנויות רגשיות, קוגניטיביות וחברתיות.
תוכניותינו פועלות ליצירת תרבות של נוכחות וקשב, שמקרינה על מערכת היחסים והאווירה שבה לומדים ומלמדים. הן מיועדת לכל מנהל, מורה או הורה שמבינים את התרומה הייחודית של קשיבות ולמידה מודעת להתפתחות ילדים לבוגרים אחראיים, מודעים ובריאים.
מטרת התוכנית:
לים לויסות רגשי ולחוסן פנימי
- פיתוח מודעות לעולם הפנימי ויכולת להשפיע עליו מבפנים
- אימון בזיהוי מוקדם של מצבי מצוקה, בשחרור מתח ושליטה עצמית
- פיתוח בטחון בקשר הילד לעצמו, לאחר ולסביבה
- חיזוק כישורי קשב וריכוז מול הפרעות שמנסות לערער זאת
ברמת מורים וגננות:
- הקנייתכלים להעצמה אישית, אינטליגנציה רגשית וחוסן פנימי
- הנחלת טכניקות שמאפשרות ללמד ממקום שקט, בטוח וקשוב יותר
- אימון בטכניקות מבוססות קשיבות ליצירת רוגע, קשב וריכוז בכיתה
- מודלים לשילוב פדגוגיה מתבוננת ולמידה מודעת במערכי שיעור
רמת בית הספר/הגן:
- יצירת "שפת קשב" שבמרכזה הכמיהה הטבעית שלנו לבטחון, תחושת קהילה, תחושת ערך, התפתחות אישית ומימוש עצמי
- השפעה טובה על האקלים הבית ספרי, שיפור פניות ללמידה וציוני מיצ"ב
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים