תרבות הצריכה שצמחה בעולמנו בעקבות עלייה ברמת החיים מציעה סולם "ערכים" שבהם האדם נמדד, לעתים, על פי רכושו, ולא על פי מעשיו ורעיונותיו. שפע המוצרים הקיימים סביבנו, שיווק אגרסיבי ותחרותיות, גורמים לנו לבלבול ערכי ולצריכת יתר, הפוגעת בנו אישית ובאיכות הסביבה בעולמינו. הנפגעים הראשונים הם "הצרכנים החדשים", בני הנוער, המתנסים לראשונה בניהול תקציב אישי עם תחילת עבודתם העצמאית. כל היצרנים מתאמצים להכניסם למעגל הצרכנים מוקדם ככל האפשר, וללא תכנית הסברה נגדית מול עולם הפרסום עתיר האמצעים המעודד אותנו לקנות עוד ועוד, אנו מפקירים את הזירה לרעת הצרכנים ובני הנוער. התכנית פונה אל המורים, התלמידים ואל הוריהם. התכנית בנויה מ 12 מפגשים מגוונים של אנשי מקצוע עם התלמידים. חלקם עיוניים, חלקם מעשיים, הכוללים יציאה למרכזי קניות, סדנאות והפעלות בתחום. כמו כן יועברו לצוות המורים חומרי לימוד אשר יאפשרו הרחבת העיסוק בנושא.
מטרת התוכנית:
לחשוף את התלמידים והמורים לנושא תרבות הצריכה וכתוצאה מכך לגרום לשינוי הרגלי הצריכה שלהם. התלמידים יבינו את מערך הכוחות המנסים לגרום להם לצרוך יותר ממה שהם צריכים וימצאו דרכים להתמודד מול מערכת לחצים מתוחכמת זו. שינוי הערכים והמודעות תסייע לנו להפוך אותם לצרכנים נבונים. התכנית צפויה לפעול בבתי ספר על יסודיים ברחבי הארץ בחברה היהודית וחברה הערבית כאחת.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים