כדי להיות צרכנים נבונים ובררנים של תקשורת -נלמד לעשות תקשורת.
הילדים יפיקו מגון תוצרים תקשורתיים: סרטים קצרים, קליפים, פרסומות, כתבות עיתונות ועוד ויקבלו כלים לצרכנות נבונה וביקורתית של תקשורת. התכנית מדגישה במיוחד את החיבור בין תקשורת ואקטואליה, הפקת עיתוני בי"ס בפורמטים שונים, מהדורות חדשות ועוד.
אופי הפעילות:
בכל יחידת לימוד נפיק תוצר תקשורתי אחר: עיתון, סרט קצר, קליפ או פרסומת ובמהלך הכנתו נעמוד גם על הדרך בה אמצעי התקשורת הזה משפיע עלינו.
הפעילות כוללת צפייה בקטעים קצרים של תכניות וסרטים שונים, המדגימים היטב את הנושאים הנלמדים.
בתכנית מגוון תוצרים הנסבים על ביה"ס עצמו. מהדורות חדשות בית ספרית בווידיאו, עיתון בית ספר, פרסומות לבית הספר ועוד.
מטרת התוכנית:
1. פיתוח מיומנות אישית של כל תלמיד:
יצירתיות ויכולת הבעה באמצעות כתיבה בעיתון, הכנת תסריטים וצילום סרטי טלוויזיה.
אוריינות תקשורתית, היכולת להבין את הדקדוק והמסרים של השפה התקשורתית המשודרת והכתובה.
ביקורתיות לגבי תכנים המועברים בכלי התקשורת.
שליטה עצמית על הרגלי צריכת התקשורת של הילדים.
2. העשרת הידע בתחומים מרכזיים:
אקטואליה,חדשות בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה והבנת הסובייקטיביות שלה.
הכרת השלבים ביצירת סרט, תכנית טלוויזיה, תסכית רדיו ועוד.
הכרות עם העיתון למדוריו השונים וכללי כתיבה עיתונאית.
הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים