תקשורת וחברה (תקשורת)

אופקים חדשים (וינרב יניב)

מספר תוכנית בגפ"ן: 1837



תמצית התוכנית:

כדי להיות צרכנים נבונים ובררנים של תקשורת -נלמד לעשות תקשורת. הילדים יפיקו מגון תוצרים תקשורתיים: סרטים קצרים, קליפים, פרסומות, כתבות עיתונות ועוד ויקבלו כלים לצרכנות נבונה וביקורתית של תקשורת. התכנית מדגישה במיוחד את החיבור בין תקשורת ואקטואליה, הפקת עיתוני בי"ס בפורמטים שונים, מהדורות חדשות ועוד. אופי הפעילות: בכל יחידת לימוד נפיק תוצר תקשורתי אחר: עיתון, סרט קצר, קליפ או פרסומת ובמהלך הכנתו נעמוד גם על הדרך בה אמצעי התקשורת הזה משפיע עלינו. הפעילות כוללת צפייה בקטעים קצרים של תכניות וסרטים שונים, המדגימים היטב את הנושאים הנלמדים. בתכנית מגוון תוצרים הנסבים על ביה"ס עצמו. מהדורות חדשות בית ספרית בווידיאו, עיתון בית ספר, פרסומות לבית הספר ועוד.


מטרת התוכנית:
1. פיתוח מיומנות אישית של כל תלמיד: יצירתיות ויכולת הבעה באמצעות כתיבה בעיתון, הכנת תסריטים וצילום סרטי טלוויזיה. אוריינות תקשורתית, היכולת להבין את הדקדוק והמסרים של השפה התקשורתית המשודרת והכתובה. ביקורתיות לגבי תכנים המועברים בכלי התקשורת. שליטה עצמית על הרגלי צריכת התקשורת של הילדים. 2. העשרת הידע בתחומים מרכזיים: אקטואליה,חדשות בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה והבנת הסובייקטיביות שלה. הכרת השלבים ביצירת סרט, תכנית טלוויזיה, תסכית רדיו ועוד. הכרות עם העיתון למדוריו השונים וכללי כתיבה עיתונאית.


מידע נוסף על התוכנית:

מסלול התוכנית: אינה פעילה
קהל יעד: ד' | ה' | ו' | ז' | ח'
שיוך למסגרת משרד החינוך:
תחום מסגרת: חברתי - ערכי
מקור תוכנית (יוצר התוכנית): חיצוני - מגזר עסקי

תוכניות נוספות של אופקים חדשים (וינרב יניב)

הנתונים בעמוד זה נדלו מתוך המרשתת ולכן לא בהכרח שהם מעודכנים

תוכניות גפ"ן
תמיכה טכנית

תמיכה תוכניות גפ"ן
הי,
לא מצאת תוכנית כבקשתך?
ניתן להשאיר הודעה ונשמח לעזור
עופר
×
לא מצאת תוכנית? צור קשר ונשמח לעזור